一般社団法人 おもてなしマイスター協会は経済産業省が創設した「おもてなし規格認証」の認証機関です。

B:CONTE浅草

事業についてご紹介ください。

レジデンシャルホテルビーコンテ浅草は「雷門」や「五重塔」で有名な浅草寺にほど近い立地で、レジャーだけではなくビジネスの拠点としても適した浅草の中心に誕生しました。全客室にキッチン、洗濯乾燥機、冷蔵庫、調理用具、食器なども備え、『暮らすように泊まる。あなたらしいホテルステイ』をコンセプトとしたホテルです。一泊だけでなく、中長期滞在のお客様にもご好評いただいており、客室は、スイートタイプや浅草寺五重塔とスカイツリー®を同時に眺望できるタイプ等もございます。また、宿泊のみならず、室内のキッチンを活用して記念日などでお過ごしいただく事もおススメです。スタッフ一同、お客様の身近な存在としてサービスをご提供する体制を整えております。

B:CONTE ASAKUSA is located near Sensoji which is renowned for Kaminarimon and the five-storied pagoda. The hotel is conveniently situated in the central Asakusa, suitable for both leisure and business. The concept of the hotel is “Home living stay; Find your own style” All rooms are equipped with kitchen, washer/dryer, refrigerator, cooking tools, tableware and so on. The hotel is popular not only for a short stay from one night but also for mid to long term stay. The guest rooms varies and there is a suite as well as a room with a view of the five-storied pagoda and the Tokyo Skytree®. We recommend our guests to make a good use of the kitchen for celebrating anniversaries. All the staffs are ready to be a reliable companion for our guests during their stay.

ビーコンテ浅草ならではのおもてなし(サービス)を教えてください。

―ゆったりとした空間の中でお客様との会話を大切にし、お客様それぞれに応じた快適なご滞在を叶えたい― 浅草という土地柄もあり、様々な国から多様な目的でいらっしゃるお客様のサポートができるよう、滞在に必要な情報や種類豊富な無料レンタル品もご提供しております。コンシェルジュはバイリンガルですので、国内外のお客様を問わずスムーズなご案内が可能です。他にも、調味料やお料理のメニューにひと足しできる食品の販売等、キッチン付きホテルならではのサービスにも力を入れております。

We place importance on having conversation with our guests in a relaxed environment of our hotel to deliver personalized experience for each guest. Because it is located in Asakusa, our guests come from different countries for different purposes. In order for us to support such varying needs, we provide convenient information for their stay as well as variety of free rental items. As our concierge is multi-lingual, we are able to offer services smoothly to any guests from within and outside of Japan. In addition, we put an effort into unique and special services as an apartment hotel such as sales of condiments and side-dish items that would enrich the guest’s cooking time.

おもてなし規格認証を取得しようと思ったきっかけは何ですか?

当社はホテルの他にサービスアパートメント・サービスオフィスの運営管理事業を展開しており、3事業で揃っての認証取得を目指し、その結果『紺認証』を取得しました。これまで、ビーコンテ浅草は家電・キッチン付きホテルとして、ハード面だけでなくソフト面でもハイクオリティであり続けられるよう取り組んで参りました。新しいコンセプトのホテルで創り上げる「おもてなし」について試行錯誤する先に【おもてなし規格認証取得】の目標がピッタリでした。私どもの心が形となるもの=おもてなし認証の取得を目標のひとつとしてスタッフ一丸となって取り組むことができました。

We have three businesses: Serviced Apartment, Serviced Office and Hotel. Our aim was to receive the certification for all businesses, which resulted as we hoped and received “KON-NINSHO” (Two Stars). As an unique apartment hotel, B:CONTE ASAKUSA had been working to keep a high standard for both its facility and service. Our endeavor to offer “Omotenashi (hospitality)” as a new concept hotel in Japan and our aim to receive Omotenashi Standard Certification fit perfectly. The certification made it possible for us to materialize what we felt and thought about hospitality, and the goal to receive the certification allowed us work as an unified team.

取得するにあたり、また取得してどのような変化がありましたか?

認証取得にあたり、業務の振り返りを行ない、今まで見えていなかった点に気づけたことは変化のきっかけと感じます。ファシリティ等のハード面においては現場スタッフだけでクリアすることが難しい面もありましたが、目指している接遇の再確認・徹底や、心のユニバーサルの観点を意識づけ、きめの細かいサービスを心掛けることで取得を目指しました。認証取得に前後して、楽天トラベルブロンズアワード2017、Booking.com口コミアワード2018等多数受賞することができました。「トラベラーフレンドリー認証」での更新もでき、本年度は「Tripadvisor Excellence認証」の5回連続受賞の殿堂入りもできましたので、更なるサービスレベルの向上に意欲的に取り組みたいと思います。

A part of our effort to receive the certification made it possible for us to improve by re-examine what we have missed before. It was a challenge for our on-site staff to improve the quality of the facility by themselves. However, by reconfirming and ensuring the quality level of guest service, keeping a global mindset, and providing personalized services, we set out to have the certification. Around the same time we received the certification, we also received Rakuten Travel Bronze Award 2017, Booking.com Guest Review Award 2018 and other travel awards. We were able to renew our Traveler Friendly Certification and received Tripadvisor Certification of Excellence for five years in a row and made it to the Hall of Fame. With the recognition that we received, we aspire to achieve a higher service level at our facility.

今後、おもてなし認証をどのように活用していきたいですか?

『紺認証』取得後は、認証証の掲示や認証マークを名刺に印刷することで、私たちからおもてなし認証をアピールし、外国人のお客様にも広く知っていただくように努めております。当ホテル開業以降に、京都と銀座にも別ブランドのホテル運営が始まりましたので、私たちが培ったおもてなしのノウハウを自社内で広め、サービスを充実させていきたいと考えております。

 

After receiving the certification, we thrive to raise the recognition of the certification widely towards foreign guests through displaying the certification in the hotel and printing the certification mark on our business card. After opening B:CONTE ASAKUSA, we opened other branded hotels in Kyoto and Ginza. We plan to share our knowledge of “Omotenashi” within our company and further improve our services.

ビーコンテ浅草

住所〒111-0032 東京都台東区浅草2-4-2 浅草六区通り沿い
電話番号03-5827-5622
交通アクセスつくばエクスプレス「浅草駅」徒歩2分、東京メトロ銀座線「浅草駅」徒歩6分
営業時間・定休日コンシェルジュデスク営業時間 7:00~21:00
年中無休
サイトURLhttps://www.bconte.com/asakusa/